Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 19.8.2010 17:55 čt Předmět: Sd Kfz 252 / GPM / 1:25 / HOTOVO |
|
|
Po zdárném dokončení Kettenkradu jsem se pustil do tohoto muničního polopásu.
trocha historie:
Zavedení samohybných děl Sturmgeschütz III do výzbroje německé armády s sebou přineslo jeden závažný logistický problém. Tím byla doprava munice k bojujícím strojům v první linii. Zásobovací vozidlo totiž muselo mít stejnou nebo alespoň srovnatelnou průchodnost terénem jako samotné Stug III a muselo být dostatečně pancéřované aby odolalo případným zbloudilým střelám nebo cílenému ostřelování alespoň menšími kalibry.
Soudobé nákladní automobily tyto podmínky rozhodně nesplňovaly a proto bylo rozhodnuto o vývoji a výrobě nového typu zásobovacího vozidla. V rámci minimalizace nákladů a času na vývoj stroje, měl tento vycházet z již zaběhnutého polopásového obrněného transportéru SdKfz 250 a využívat co největší množství jeho součástí.
Celý podvozek včetně agregátů a přední polovina nástavby byly převzaty beze změny. Nová byla ale zadní část nástavby. Ta byla plně uzavřená s ostře zkosenou zadní stěnou. V ní byly dvoukřídlé dveře vedoucí do nákladového prostoru v němž se do boxů ukládaly náboje ráže 75 mm.
Pro zvýšení kapacity stroje byl za něj někdy připojován přívěsný dvoukolový vozík s další municí. Tento vozík, oficiálně nazývaný Munitionsanhanger, byl produktem firmy Wegmann a používaly jej rovněž polopásové muniční vozy SdKfz 250/6. Vozík měl v sobě dvě horizontálně položené desky z kruhovými otvory, které držely jednotlivé náboje. Do vozíku bylo možno vkládat desky s různými otvory a vozit potom i munici jiné ráže než jen 75 mm.
Stanoviště řidiče a velitele, kteří byly jedinými členy posádky stroje, byla plně uzavřena. Ven oba muži vyhlíželi štěrbinovými průzory v čelní a bočních stěnách. V případě pobytu mimo bojovou oblast mohli odklopit celé kryty okýnek a získat tak lepší výhled.
Sériová výroba SdKfz 252 se rozběhla v červnu 1940 a trvala do září 1941. Během tohoto období vniklo celkem 413 strojů. V praxi se vozidla sice osvědčila a pro svůj účel se ukázala být velmi vhodná. Přesto byla jejich výroba relativně brzy zastavena a to zejména z důvodu úspor nákladů. Výroba SdKfz 252 s sebou nesla nutnost výroby zvláštní nástavby odlišné od jiných strojů. To samozřejmě znamenalo nemalé náklady. Do budoucna proto začali Němci jako muniční vozy využívat jiné stroje, u kterých neprováděli žádné konstrukční změny. Tak vznikly muniční verze obrněných transportérů SdKfz 250 a SdKfz 251.
Stroje SdKfz 252 přesto sloužily i nadále u čet samohybných děl než byly postupně jako zastaralé staženy.
zdroj: www.panzernet.net
stavba:
Vrchní obšívku jsem rozdělil na několik sekcí které postupně nalepím na spodní díl vany.
 _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t
Naposledy upravil vody dne 22.1.2011 15:18 so, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LARY
Založen: 11.2.2009 Příspěvky: 271 Bydliště: Karlov okres Žďár nad Sázavou
|
Zaslal: 19.8.2010 18:16 čt Předmět: |
|
|
Dobrý nástup, budu sledovat. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 3.9.2010 20:41 pá Předmět: |
|
|
Zkompletovaná vana, zadní šikmá plocha moc nesedla (nejspíš zato můžou moje ruce). Retuš budu dělat až po podvozku jinak se mi ošmatá Interiér má k dokonalosti hodně daleko, ale nato že to je můj 1. interier tak celkem spokojenost.
 _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dejv

Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 652 Bydliště: Benešov
|
Zaslal: 3.9.2010 22:56 pá Předmět: |
|
|
Pěkná stavba, sleduju - ta následná retuš je tedy frajeřina, toho bych se dost bál, jednou přetáhneš a problém je na světě, používáš na to nějaký štětec "jednochlup" nebo jakou techniku? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 3.9.2010 23:04 pá Předmět: |
|
|
jednochlup + vodovky Případnej problém jde lehce opravit čistým vlchkým štětcem _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 7.10.2010 17:57 čt Předmět: |
|
|
Po delší odmlce, způsobené rekonstrukcí baráku, přináším pár foto z postupu stavby. Zhotoveny blatníky + pojezdová kola (přebarveny z bahnité hnědé na gumovou černou). Následovat budou hnací kola, která jsou malý horor. Na zkoušku jsem si pokusně zkusil slípnout kousek laser pásů, je to moje 1. zkušenost s laserama tak uvidíme co s toho vyleze. Na vaně je úmyslně nevyretušován prostředek aby se mi nevošmatala retuš.
 _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 10.10.2010 20:01 ne Předmět: |
|
|
Nemáte někdo fotku pásů sdkfz 252 nebo 250. potřeboval bych vědět kde maj předek.
 _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Swab

Založen: 27.2.2009 Příspěvky: 707 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 10.10.2010 22:45 ne Předmět: |
|
|
snad to bude stačit
pokud vemu tvojí fotku a koukal bys ze spodu jako na tý mí tak jede doleva _________________ u každýho modelu se dá něco upravit !........... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 10.10.2010 23:02 ne Předmět: |
|
|
ja nasel tuhle fotku
je to na ní správně nebo obráceně? _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Swab

Založen: 27.2.2009 Příspěvky: 707 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 10.10.2010 23:35 ne Předmět: |
|
|
tak sem radši kouk na návod plastovýho hakla a správně je to tvoje _________________ u každýho modelu se dá něco upravit !........... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kovář

Založen: 30.3.2008 Příspěvky: 394 Bydliště: Zlín
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 11.10.2010 17:31 po Předmět: |
|
|
záhada vyřešena
na téhle fotce jsou nasazeny obráceně  _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 16.10.2010 16:21 so Předmět: |
|
|
Levá strana pásů hotova. Teď už jenom to samý na pravo.
 _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 12.12.2010 12:26 ne Předmět: |
|
|
Po delší době pár fotek z postupu.
 _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
vody

Založen: 21.6.2009 Příspěvky: 146
|
Zaslal: 21.12.2010 13:54 út Předmět: |
|
|
Vyroben základ muničního vozíku + zakoupena foliáž na podložku, podložka bude bez vyjetých kolejí a podobných kravin. Čistě jen foliáž a nějaký ten popisek. Na 1. podložce nemíním nijak moc experimentovat, hlavně aby to nějak vypadalo
 _________________ hotovo:
rozestaveno: Orenstein & Koppel Cn2t |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|