Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Pz IV Ausf. D / ICM – FREE / 1:48 - HOTOVO

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Pásová technika / Tracked vehicles, tanks
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
juloAG



Založen: 13.6.2009
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: 21.6.2009 21:54 ne    Předmět: Pz IV Ausf. D / ICM ? FREE / 1:48 - HOTOVO Citovat

Pz IV Ausf. D / ICM ? FREE / 1:48 / HOTOVO


Link: http://www.pluto.dti.ne.jp/%7Enaka/download.html
Počet strán: 3 model + 8 manuál
Počet číslovaných dielov: 97 (pozn. identické diely sú číslované len raz, celkový počet odhadujem na 200+)
Mierka: 1:48


K histórii PzIV Ausf.D:
Výzbroj: 1x kanón KwK 37 L/24 ráže 75 mm, 2 x kulomet MG 34, hmotnosť: 20 t, max. rýchlosť: 42 km/h, pancierovane 20 - 30mm, dojazd: 210 km - 130 km.

PzIV Ausf.D verne sprevádzal Wehrmacht počas blitzkriegu v rokoch 1939-41, ale nástup T-34 ukončil jeho účinkovanie, preto museli prísť na radu vyspelejšie verzie. PzIV počas vojny prechádzal procesom montáže výkonnejších kanónov silnejšieho panciera, vylepšením motorovej inštalácie, tak aby držal krok so štandardom doby.

O niečo ľahšie PzIII pre ich neskoršiu neschopnosť niesť výkonný 75mm kanón, či už v podobe L43, alebo L48 verzie nebolo možné považovať po roku 1943 za perspektívne. Krátke intermezzo v podobe PzIIIN s 75mm/L25 nemohlo konkurovať vtedajším PzIVG ? H - J. Neskorší Panther aj keď s účinnejším kaňonom a efektívnejším pancierovaním, sa pre výrobnú náročnosť nestal úplným nástupcom PzIV, ktorý takto ostal vo výrobe a vo výzbroji Panzerdivision až do konca vojny. Oproti svojim najčastejšom protivníkom T-34 resp. M4A mal PzIV jednu zásadnú nevýhodu. Obrovský nepomer v počte vyrobených kusov - 46 000ks resp. 48 966 ks oproti 8544 ks. PzIV za pomoci ostatných zložiek nemeckých branných síl sa pokúšal tento nepomer zvládnuť, ale ako to nakoniec dopadlo všetci dobre poznáme.

PzIV = ťažný kôň pre nemeckú Panzerwaffe a bol ním až do smutného konca.

K stavbe:
Tak trochu je za to zodpovedná porucha noťasu, zrazu bolo priveľa voľného času a tak sa zrodil tento panzer. Ide teda o návrat k lepeniu po dvoch desaťročiach. Papierové curiculum vitae, stereotyp v podobe ABC a Zenit. Stavba, ktorá z tej doby utkvela najviac v pamäti. Osemkolesové monštrum ? autožeriav s troma teleskopickými časťami žeriavu, 4 teleskopicky výsuvnými podperami a osem kolies, značka auta zabudnutá.

K modelu panzere bol návod, ale zastaralý noťas aj po oprave nebol schopný dešifrovať znaky v podobe rozsypaného čaju, preto stavba prebehla bez neho. Vypomáhali fotky reálnych strojov, ich plastikových a papierových replík.

Stavba aj bez manuálu bol pohodová a vcelku bez problémov. Lepenie na tupo, podlepovanie vane a horných ?blatníkov?. Retušovanie bol robené klasickou technikou ?čiernym tušom aj keď s odstupom času musím priznať, viacej by mu slušala šedá tempera. Herkules a nožnice z chirurgickej ocele. Možno spomenúť, že atramentová HP tlač bola citlivá na ľudský pot, preto sú všetky bočné pancierové dosky na veži prelepené dodatočne vytlačenými duplicitnými dielmi.

Pre absenciu manuálu dalo najviac zabrať presné umiestnenie veliteľskej popolnice (diel č.10, 11) a jej dolného tubusu - diel č. 9, ktorý čiastočne zasahoval do zadnej steny veže. Umiestnenie č.9 je zboku a zvrchu úplne zakryté odkladacou schránkou (diely č.14, 15, 16) umiestnenej na zadku veže a žiadna z fotiek iných papierových modelov neukázala kam č.9 nalepiť. Až bokorys skoršej varianty Pz IVC (bez odkladacej schránky) prezradil ako na to.

Modifikácie oproti originálu:
Vyrezanie ?vzduchu? z predného ozubeného a zadného neozubeného kolesa. Toť vsjo. Po dokončení v podstate celého tanku až na pásy došlo stavbe k dlhšej mnohomesačnej pauze. Ale ani pauza nepriniesla ovocie v podobe plastického znázornenia pásov, už nebolo dosť síl. Možno inokedy.

Po dokončení sa panzer zúčastnil aj súťažného kláni.

Zdroj údajov:
- vlastný archív
http://www.panzernet.net/panzernet/stranky/tanky/pz4.php
http://www.achtungpanzer.com/panzer-statistics.htm

Kvíz na záver. Ktorý nemecký panzer dosiahol najvyššiu produkciu?
Nehynúcu slávu získava každý, kto hádal StuGIII ? 10548 ks.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
juloAG



Založen: 13.6.2009
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: 21.6.2009 21:56 ne    Předmět: Citovat

Zo stavby sa zachovali len tieto snímky.

Náladové ČB snímky.






Ako výstižné - tank chrániť pred deťmi!


Švy pojazdových kolies starostlivo orientované nadol, neskôr prekryté pásmi.




Geometria zadnej časti ?




Súťaž.


to jenda.e: dik za upozornenie (20.11.2009 -oprava linkov zmiznutých fotiek)


Naposledy upravil juloAG dne 20.11.2009 17:52 pá, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vody



Založen: 21.6.2009
Příspěvky: 146

PříspěvekZaslal: 21.6.2009 22:10 ne    Předmět: Citovat

opravdu pěkný. Asi si ho taky spatlam Smile jakej si pouzil papir?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
juloAG



Založen: 13.6.2009
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: 22.6.2009 17:57 po    Předmět: Citovat

Doplňujem časovú os a ďalšie info:

Stavba PzIV ?jar 2007-jar 2008.
Prvá návšteva tohto fóra a jemu podobných fór leto 2008.

Tlačené na vizitkový papier, formát A4, kúpené v bežnom copy - centre, cena asi 6,- Sk. Oproti kladivkovej štvrtke je výrazne hladší a lesklejší, o niečo tenčí a zhruba rovnako pevný. Gramáž nepoviem. Tlač musí poriadne vyschnúť, ale aj potom je náchylný na rozmazanie. PzIVD ani v súčasnosti nie je fixovaný lakom.

Pôvodne som plánoval dokončiť paródiu pomníka na Dukla (in originál: víťazná T-34/85 nad PzIVJ). V projekte ako víťazný PzIVD nad T-34/76. Obe modely sú na stiahnutie na rovnakom linku.

Ak by som to staval teraz:
- tak jednoznačne podlepujem celá vaňu (u mňa len nepostačujúce pretretie herkulesom zvnútra),
- doplniť niekoľko vnútorných výstuh. Inak geometria podvozku skonči zle - nedobre. Čo sa dá robiť, fórum som začal čítať až potom Embarassed .
- Stavba z ?krabičky? by netrval dlhšie ako 14 dní
- alternatívne podľa oka dotvoril interiér ? prevodovka, motor, uzáver kanóna, pootvárať čo sa dá
- nejaké to opotrebovanie
- a samozrejme kamenný podstavec aj s tými železnými zábranami okolo.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dejv



Založen: 4.3.2007
Příspěvky: 652
Bydliště: Benešov

PříspěvekZaslal: 22.6.2009 20:45 po    Předmět: Citovat

Chválím pěkný čistý model a reportáž. Vizitkový papír je dobrý matroš, použil jsem ho na tisk Stuarta, kdysi. Budeš stavět něco dalšího?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
johnny7



Založen: 26.2.2009
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: 22.6.2009 22:52 po    Předmět: Citovat

Ten pomnik poznam, v tej T34 som aj bol Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
juloAG



Založen: 13.6.2009
Příspěvky: 28

PříspěvekZaslal: 23.6.2009 17:35 út    Předmět: Citovat

Dík za pozitívne reakcie. Musím priznať, že fotky trochu vylepšujú realitu, zopár chýb tam je.

Nič nové nechystám. Ale keďže HP ? noťas práve dovŕšil 9 rok života Exclamation a je čím ďalej viac a viac dýchavičný, určitá šanca na jeho náhly odchod do kremíkového neba by tu bola, teda aj na kopec voľného času Laughing a na novú stavbu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Pásová technika / Tracked vehicles, tanks Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com