Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


McLaren MP4-15 / Download/ Petr Špinler/ 1:24 / HOTOVO
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika - sport & F1 / Racing cars
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 23.6.2009 13:11 út    Předmět: Citovat

To se musí prožívat, bez toho to není ta správná adrenalinová modelařina Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
velda



Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 80

PříspěvekZaslal: 25.6.2009 22:23 čt    Předmět: POZNÁMKA K LISU NA PODLEPENÉ DÍLY Citovat

Pro Martinus - Nazdárek, tak jsem se koukal na ten lis, no zkrátka českej člověk přijde na vše a modelář zvlášť. Jen si musím trochu rýpnout.. zkrátka nejde mi to dohromaty s tím plexisklem, nebo co to je , jde o to že v podstatě lepidlem natřené díly takhle nemůžou řádně vysychat - plexi , sklo i jiný materiály jsou přece nepropustné. Nevím neviděl jsem to co jsi někde jak píšeš viděl Ty, ale asi na větší díly by to moc dobrý nebylo, zkrátka i když to bude po vyjmutí rovný tak to nebude řádně vyschlý , což znamená , že materiál bude stále pracovat. ..Má někdo podobný názor?? myslím že u větších dílů by to mohlo následně dělat problémy a to i u tyčinkového lepidla, to potřebuje také na zaschnutí vzduch.. Napadá mě možnost strčit to do toho lisu mezi noviny, vyzkoušet sílu vrsstvy - odsály by vlhkost, a naopak by byl určitý film vzduchu.. Jinak model OK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
yvan



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 640
Bydliště: Kyjov

PříspěvekZaslal: 25.6.2009 22:41 čt    Předmět: Citovat

velda: O tom samém sem tu kdysi dřív psal, když se tu objevila zmínka o lisování mezi skleněnýma deskama pod knihama. Mám stejný názor. Podle mě logicky musí mít vlhkost kam odejít a tudíž by měl být díl v kontaktu s porézním materiálem, který ji odsaje, jinak je to zbytečná práce. Je možné, že vlhkost se částečně odpaří mezerou mezi deskami, ale stačí dát podlepenou stránku třeba do knížky a uvidíte, že listy nad a pod se po několika hodinách zvlní, což je jasný důkaz, že je co odsávat. To neznamená, že si máte ničit knížky Laughing

Plexisklo je správný krok, ale nad a pod podlepované díly bych novinový papír, který vlhkost pohltí. Dobrý by byl asi čistý list kancelářského papíru mezi díl a noviny proti zašpinění tiskařskou barvou.

Vzduch by taky pomohl, ale to už by se lisovalo špatně. Při lisování velkých vlhkých ploch by mělo stačit noviny po čase vyměnit za suché, pokud by to vypadalo moc mokře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
velda



Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 80

PříspěvekZaslal: 25.6.2009 22:55 čt    Předmět: Citovat

yvan:.. tak vidím , že jsem se trefil.. no ono při mém stáří je zkušeností hodně. Jinak koukněte na odkaz, je tu docela slušný , mnou vytvořený kurs lepení v rubrice Jak na modely. Takže zvu na počteníčko. Mimo kurz tam najdete třeba recenze, zajímavosti atd... www.papermania.wgz.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 26.6.2009 11:19 pá    Předmět: Citovat

Tak to mě vůbec nenapadlo Very Happy Zatím jsem tam "lisoval" jen ty dvě bočnice a ty nejsou zas tak velké. Žádné zkroucení jsem nepozoroval. Takže od teď se bude lisovat jen ve spolupráci s novinami. Díky za upozornění Very Happy

Lis jsem viděl někde i na objednání, ale tady je třeba podobný v domácí výrobě od Gerryho Very Happy


Ještě jsem prohledal fórum a tady je ten k objednání, nevím jestli je z nějakého porézního materiálu:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 26.6.2009 18:49 pá    Předmět: Citovat

A od lisů zpět k McLarenu. Na lepení komínu jsem se vůbec netěšil, ale mám obavu, že nikdo to za mě neudělá Laughing
Takže jsem vytvaroval přední část:


a slepil ji se zadní částí:


Připravil jsem si opěrku hlavy jezdce:


a přemýšlel, jak vůbec patří ten díl se 14 do toho zbytku Shocked Nad některými díly této formule mi zůstává rozum stát, jak to někdo dokáže spočítat a nakreslit????


Návod doporučuje teď slepit celou hořejší část k sobě a pak to nalepit na kokpit. To se mi moc nezdálo, měl jsem obavu, že bych opěrku nalepil ke zbytku křivě, fixovat to jen přes ten díl se 14 není nic moc. Takže jsem zariskoval a lepím jinak. Napřed lepím opěrku samostatně:


a do zadní části si přilepím ten díl se 14:


Následuje kritický okamžik, nalepení k sobě. Zkoušel jsem to nasucho snad 10* Surprised


Je to tááááááááááááááááááám!! Cool


Snad je to nejhorší za mnou Question Takže pokračuju spodkem. Na té fotce napravo je vidět, jak neběží čára, ale podle mě to je chyba modelu, to by pak vůbec nesedělo...


Pohled zepředu ukazuje, že lehká vrtulka tam přece jenom je Embarassed Asi se nedá očekávat, že první složitější model bude bez chyby - nějaké ztráty mám doufám povoleny Cool


Čas stavby: 16.5 hod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
hepyno



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 106
Bydliště: Banská Bystrica

PříspěvekZaslal: 26.6.2009 22:50 pá    Předmět: Citovat

To najhoršie Ťa ešte len čaká Wink
Podľa návodu je treba k tomu čo máš teraz hotové nalepiť bočnice s chladičmi a na spodok toho celého tú zelenú časť podvozku. Po tom, ako som tento voz lepil už dvakrát by som skôr odporučil zmeniť postup: zelený diel podvozku síce vystrihnúť, ale len preto aby sa podlep dostatočne hrubým papierom a aby sa bočnice naň lepili natupo. Bude to istejšie pokiaľ ide o súmernosť a tvar bočníc a celého auta.
(ide o túto časť návodu: "Pokračujte podvozkem. Nejprve si připravte díl 25, z něj vystřihněte střední zelenou část, kterou zatím odložte. Vzniklou přední část dílu 25 nalepte na rub dílu 26."
_________________
MOJA GALÉRIA



Naposledy upravil hepyno dne 26.6.2009 22:53 pá, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
velda



Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 80

PříspěvekZaslal: 26.6.2009 22:52 pá    Předmět: Citovat

Koukám to je Mc MP4/15 že jo... a mrknul jsi se na ty moje stránky do recenzí?? je tam recenze na tento model, tuším že v ABC vyšel stejný jako máš, možná by ti v něčem recenze mohla pomoct. http://papermania.wgz.cz/recenze-modelu/ferrari-f-2001-50-mclaren-mp-4.html
Ty lisy nejsou špatný nápad, ale opravdu bych se přimlouval za ty noviny aspoň v jedné vrsvě. V rubrice Jak na modely - podlepování na papermania je taky jeden supr tip, pochází původně taky z tohoto fora, jde o sušičku/leštičku na fotografie, myslím že i tudy vede cesta, už jsem to zkoušel a je to rychlý a perfektní, jen mírný ohyb, v celé šířce při podlepení celé stránky.. http://papermania.wgz.cz/jak-na-modely/4-podlepovani-dilu.html#Podlepov%C3%A1n%C3%AD%20d%C3%ADl%C5%AF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 26.6.2009 23:37 pá    Předmět: Citovat

To Hepyno: Eh, obávám se, že jsem v návodu přesně na tomhle místě a zítra mě to čeká Rolling Eyes Zatím jsem takovou formuli nelepil, takže vůbec nevím o co jde. Asi si vystřihnu a naohýbám všechny díly až po část návodu "Hotový celek zespodu postupně uzavřete zelenou části..." a podívám se, jak je to myšlené a pak uvidím. Jednou jsem brouzdal po Cashpickově fóru a narazil tam na vylepšení lepení bočnic, no moc chytrý z toho nejsem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 27.6.2009 11:48 so    Předmět: Citovat

Dnes jsem se musel tedy rozhodnout jak dál. Připravil jsem si díly difuzoru a přemýšlel jak na to:


Rozřezání dílu 25 jsem zavrhnul. když několik lidí doporučuje nedělat to, nebudu to dělat Very Happy Stejně ale budu potřebovat tu střední zelenou část, mám naštěstí ještě jednu kopii, když jsem zkazil na začátku díly. Asi zkusím nalepit bočnice na kartóny, jak je to na Cashpickově fóru.
Připravil jsem si obě části dna:


a zkoumal, jak to udělat, abych to mohl rovnou nalepit k sobě a nemusel ten difuzor pak lepit na tupo (nemám to rád Cool )
Nakonec jsem nalepil dva potřebné díly difuzoru na spodní část:


namazal Koresem a přilepil k tomu vrchní díl. Pak jsem tomu "složil krovky":


a šoupnul to do lisu i s novinama Very Happy


No a teď bude následovat krouhání materiálu na zítra...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 27.6.2009 18:43 so    Předmět: Citovat

Nakonec jsem se raději než do krouhání dalších dílů pustil do kol. Oproti kolům od mistra mají tyhle šikmé čela vnitřních disků a je to zase něco jiného:




Teď počkám do zítra, než ty kola trochu proschnou a mezitím bych poprosil zdejší osazenstvo o radu Question Rozhoduju se, jestli mám boky udělat bombírované, nebo jenom stříšku - tak jak je to navrženo na modelu. Stříšky jsem kdysi dávno dělal na McLarenu a Lotusu od Michala Antonického, bombírování ještě nikdy. Protože už mám vnější obvody kol hotové, je důležité, aby měl nabombírovaný bok po svém uzavření stejný průměr, jako kdybych udělal stříšku. A to jen doufám, že ten model je dobře spočítaný a i když udělám stříšku, tak to vyjde Twisted Evil Musí se bok na bombírování nějak předělávat, nebo je možné použít i tenhle (při zachování stejného průměru) ??

Ještě pořád to není ono Laughing Laughing Laughing


Čas stavby: 24.5 hod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
yvan



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 640
Bydliště: Kyjov

PříspěvekZaslal: 27.6.2009 18:58 so    Předmět: Citovat

Neboj, konstrukčně je to samozřejmě u stříšky nebo obloučku to samý, tak klidně slintej a tvaruj dokulata Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 28.6.2009 14:59 ne    Předmět: Citovat

Do kol jsem vlepil ještě kartony z druhé strany (abych si je někde nepomačkal) a prozatím je dal do krabičky. Na jejich dokončení bude ještě času dost a zatím stále nevím, jestli stříšky nebo bombíruňg. Přeci jen sliny a inkoustový tisk... Uvidím.


Vytáhnul jsem z lisu spodní část a dokončil difuzor. Bohužel díl není stále suchý a na fotce je vidět, jak se začíná kroutit Rolling Eyes Nebo je jeden den na Kores málo? Proto jsem po slepení difuzoru dal díl ještě schnout mezi knížky (samozřejmě difuzorem ven Very Happy Very Happy ). Příště zkusím lis ještě jednou a dát opravdu pořádnou vrstvu novin. Pokud to nepomůže, je čas toto zavrhnout a vrátit se ke klasice Very Happy


Teď mě čeká lepení bočnic, musel jsem tedy stanovit nějaký strategický plán rozvoje Cool Na této fotce je vidět, že spodek kokpitu je poměrně stažený k sobě, taková mezera je z obou stran...


Navíc podlepené boky mají docela sílu to tahat zase k sobě. Abych udržel tvar a rovinu modelu, tak z tohoto dílu


vyříznu část s číslem 25 ohraničenou tenkou čarou, podlepím ho 1* papírem 120 g a tam kde nebudou chlopně ještě nalepím lepenku 1mm. Tím pak uzavřu dno kokpitu a celek nalepím na spodní část s difuzorem. Bočnice nalepím podle Teova návodu a ta lepenka ke které se budou lepit zároveň udrží zkroucené dno v rovině (aspoň doufám Very Happy ) Akorát bych se zeptal Tea, jestli je tohle:


lepené na lepenku nebo na zoubky?

Však ono to tak ňák dopadne Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
yvan



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 640
Bydliště: Kyjov

PříspěvekZaslal: 28.6.2009 17:16 ne    Předmět: Citovat

Martinus napsal:
Přeci jen sliny a inkoustový tisk...


Slintat budeš ze spodní strany a bude to jenom vlhké, takže se (stejně jako doteď) nemáš vůbec čeho bát Wink

Na inkoustu tisknu odjakživa a krom lehkého rozmazávání černých ploch neni žádný problém (originální barvy, ne uplně top papír). A to sem se nejenom u kol na Lancii (2x sada 4ks) něco naslintal Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TEO
Moderátor


Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 1187
Bydliště: Havlíčkův Brod

PříspěvekZaslal: 28.6.2009 19:17 ne    Předmět: Citovat

Tak vidím že jsem byl osloven pro radu.

Zašátral jsem do archivu, abych se přesvědčil jak jsou díly tohoto modelu řešeny. Je to trošku odlišné od modelu BAR ve kterém jsem popisoval lepení bočních pontonů k základnímu monokoku. U modelu BAR se na základní monokok lepí pomocný díl z lepenky na který se následně přilepuje horní kapotáž bočního pontonu. Tady u MP 4-15 tento pomocný díl chybí a horní kapotáž se má lepit chlopněma k monokoku. I bočnice pontonu se lepí chlopněma k podlaze. Zde bych teda přistoupil k vytvoření pomocného dílu z lepenky který by měl tvar, který se dá vyčist na bočnicích monoku a je tvořen ryskami na místem pro přilepení dílu 20 na leve straně a dílu 17 na pravé straně monokoku. Zde ale musíš také počítat s umístěním vstupu vzduchu k chladičům v obou bočních pontonech 19 a 22, a zárevň s tímto musíš také počítat při vytvoření pomocného dílu k lepení bočnic na podlahu. Tento pomocný díl si můžeš vytvořit se zelené plochy ohraničené číslem 18 na pravé straně a 21 na levé straně podlahy, nalepením na strojní lepenku 1 mm tlustou. Tím vznikne vyvýšená ploška na kterou budeš moci bočnici nalepit (odstraníš ale chlopně - ty nebudeš vytvořením pomocného dílu potřebovat) Na horní kapotáži bočních pontonů 17 a 20 budeš moci odstranit chlopně které se lepí k monokoku - budeš mít na monokoku pomocný díl z lepenky 1 mm tlusté. No akdyž je toto všechno připraveno tak se pontony můžou nalepit k monokoku a podlaze. Podlahu mámvždy přilepenou k monokoku dřív než boční pontony. Ty nalepím napřed na pomocný díl na monokoku a následně pak na pomocný díl umístěný na podlaze. Pomocné díly nikam neuhnou tak jako třeba chlopně a drží to následně pěkně i tvar.
_________________
PATLU ZDAR!!!
Nová Galerie
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika - sport & F1 / Racing cars Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com