Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Díry, aneb jak udělat otvor do papíru
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Stavba, konstrukce, tipy a triky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
krajda1



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 16
Bydliště: Domaželice

PříspěvekZaslal: 7.2.2006 21:47 út    Předmět: Díry, aneb jak udělat otvor do papíru Citovat

Nazdar přátelé papíru. Chtěl bych rozjet diskuzi jak děláte díry, různých průměrů, jaké používáte nástroje a hlavně jaké techniky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomys
Moderátor


Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 2434
Bydliště: Sparta, Greece

PříspěvekZaslal: 7.2.2006 22:07 út    Předmět: Citovat

špejle,bambusové párátko,špička od kružítka a píchám to do korkové podložky..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bambulo



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 131
Bydliště: Nitra , Slovensko

PříspěvekZaslal: 7.2.2006 23:04 út    Předmět: Citovat

ja som si po x rokoch prace z papierovymi modelmi kupil malu modelarsku vrtacku na 12V s adapterom do siete .... mam k tomu 0,5 vrtacik a sadu brusok , s ktorymi zvacsujem otvory na potrebnu velkost
... ma to rozmery asi ako vacsia fixa
... mozem s tym vrtat otvory aj do zlepenych suciastok bez rizika , ze nieco zdeformujem a netreba pri vrtani nic pokladat a bez problemov to vrta aj do balzy
... zaplatil som za to okolo 400,- sk
Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bernie
Administrátor


Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 1521
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 7:55 st    Předmět: Citovat

Moje řešení je levnější než 400,- sk.

Na malé průměry - do max 1,5mm používám čalounický špendlík. Rádi Vám jej poskytnou v každé prodejně koberců. Bacha na ty se žlutou hlavičkou - Vontové jsou potvory Smile
Po propíchnutí je nutné z rubové strany uříznout vytlačený papír - tuším se tomu říká "dublung"
Na větší průměry - od 2mm výš už se dá použít nůž na vypíchnutí a nebo kružítko OLFA - velmi užitečná pomůcka, ale musí se s tím umět pracovat. Resp. musí se naučit s tím pracovat - není to až tak jednoduché. A cena? cca 200,- czk.

http://www.olfa.com/

Přeji hodně úspěchů a ať uděláte pořádnou díru do papíru Smile
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Petr CGY



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 191
Bydliště: Velké Popovice

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 10:42 st    Předmět: Citovat

Kružítko Olfa je super, ale jeho použitelnost se snižuje s tloušťkou papíru (kartonu) a zmenšováním průměru otvorů. Pak už nastupuje skalpel s ostrou špičkou a smirkový papír na kulatině.

K vypichování je zajímavá alternativa skalpelu malý tenký plochý šroubováček zabroušený do ostra (vhodné brousit bruskou).
_________________
MODELPAUZA Sad
ale když se do toho zase pustím tak ... normální je vlastnit ORIGINÁL
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ferry



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 25
Bydliště: Veselí nad Moravou

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 13:28 st    Předmět: Citovat

Zdravím všechny! Objevil jsem na netu nářadí na výrobu hlaviček nýtků,
které používám taky na vyrážení dírek. Prodavá se za nejakých 62 Euro,
ale jeho výrobu doma zvládne každý. Sešroubují se dvě plexisklové destičky,
vyvrtáte dírku potřebného průměru a razíte druhým koncem vrtáčku.
Pokud se pustíte do nýtků, tak doporučuju nerubat nýtky z kartonu, ten se pak loupe.
Ja vrstvím 80 gramový papír, který dobře provlhčím Herkulesem,
pak se nýtky nedrolí.



Takto vyražené dírky jsou opravdu parádní, za minimalní pracnost a
nařadí je fakt za hubičku. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Administrator



Založen: 6.2.2006
Příspěvky: 40

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 14:55 st    Předmět: Co vlastně řeže Citovat

O jakou hranu se díra vlastně vyřízne, o to plexisklo?
Jestli ano, kolik direk lze takto vyrobit Question

Ferry napsal:
Zdravím všechny! Objevil jsem na netu nářadí na výrobu hlaviček nýtků,
které používám taky na vyrážení dírek. Prodavá se za nejakých 62 Euro,
ale jeho výrobu doma zvládne každý. Sešroubují se dvě plexisklové destičky, vyvrtáte dírku potřebného průměru a razíte druhým koncem vrtáčku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ferry



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 25
Bydliště: Veselí nad Moravou

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 16:40 st    Předmět: Citovat

Ahoj! Tak to nevim jak to doopravdy funguje. Doteď jsem si myslel, že je to jako nůžky kde první nůž je hrana stopky vrtáčku a druhý nůž hrana díry v plexiskle. Fyzika nebyla nikdy moje hobby. Embarassed
Nejsem si jistý jestli sem dobře rozuměl otázce, ale
jestli se ptáš na životnost jedné sekací dírky, tak já to používám krátce,
asi měsíc. Zatim sem použil na nýtky jen jednu dírku a nasekal jsem jich
-+ 100 z navrstveného papíru o síle asi 0,5 mm. Fakt netuším kolik to ještě vydrží. Na začatku sem měl taky obavy že rubnu 3 nýtky a bude po srandě,
zatim to drží.
Jinak, jestli se ptáš kolik průměrů s tim de vyseknout, tak max průměr sem sekal 2,5mm, nejmenší 0,8mm. Mělo by to fungovat i u větších děr, ale na to používám sadu sekáčků na gumové těsnění a pak už kružítko od Olfy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
benett



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 18:10 st    Předmět: Citovat

Já na malé dírky (do cca 10 mm) používám sadu výsečníků (jsou po jednom milimetru). Chce to sice trochu cvik, aby byl výsek přesný, ale dá se to zvládnout. Pak už jen jedna rána kladivem a je to ... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jiri.k



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 607
Bydliště: praha horní měcholupy

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 19:49 st    Předmět: Citovat

o tý vysekávací placce jsem se dozvěděl v Modeláři někdy v půlce lonského roku, skoušel jsem to sehnat ale neuspěl jsem. v časopise se psalo že se stím dají vysekávat i šestihrané matky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
old_Mr_Grim
Moderátor


Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 882
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: 8.2.2006 22:27 st    Předmět: Citovat

ja mam doma klasicky "lochajzny" na vysekavani gumovych tesneni, sice nemaj tak malej prumer, ale na diry kolem 0,5cm a vic jsou bezvadny Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sasko



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 110
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: 9.2.2006 12:14 čt    Předmět: Citovat

Moje naradie na diery od priemeru 2mm do 4.5 mm:


a na malicke diery (primer 0,5 mm az 1,5 mm) pouzivam zrezane injekcne ihly:


no keby ste chceli viacej o ihlach tak tu je kompletny prehlad priemerov aj ich pouzitie:
http://www.kpmbratislava.sk/main/tipstricks/ihly/index.htm


Naposledy upravil sasko dne 23.2.2006 10:26 čt, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Petr CGY



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 191
Bydliště: Velké Popovice

PříspěvekZaslal: 9.2.2006 12:22 čt    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že je to "nakoleněudělátko", pokud se hrana plexi opotřebuje, je možné navrtat další otvor a vesele pokračovat.
_________________
MODELPAUZA Sad
ale když se do toho zase pustím tak ... normální je vlastnit ORIGINÁL
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenda



Založen: 9.2.2006
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 10.2.2006 14:58 pá    Předmět: Citovat

Ahoj,
abych přispěl do diskuze, já to provádím do průměru cca 2mm spoustou direk po špendlíku (rozpíchám to na podložce kde mám vyvrtanou díru) a pak ty zbytky z druhé strany odříznu skalpelem. Musím dávat velký pozor abych ale neproříz zbytek, ty větší pak propíchnu a nůžkama od manikůry (ty nejmenší a zahnuté) to vystříhnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
B@F



Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 466
Bydliště: Louny

PříspěvekZaslal: 12.2.2006 17:17 ne    Předmět: Citovat

Dírky pro špejle? Nejdřív injekční jehla (točit mezi prsty a moc netlačit, provrtá se krásně), pak hřebík o průměru něco přes 1 mm (taky točit, čtyřhranná špička funguje jako břity vrtáku), pak průměr 2 a nakonec špejle o finálním průměru s jedním koncem hranatým jako ty hřebíky. Okraj bude trošku roztřepený, ale to obvykle nevadí.
Větší díry, nebo pokud je potřeba neroztřepený okraj, dělám skalpelem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Stavba, konstrukce, tipy a triky Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com